Blog

Wpływ koronawirusa na nadchodzący sezon borówkowy

Chociaż do początku sezonu w Polsce zostały jeszcze prawie trzy miesiące, już teraz można zaobserwować rosnący niepokój wśród producentów owoców miękkich. Pozamykane granice i kwarantanny spowodowane wybuchem pandemii wirusa Covid-19 stawiają pod znakiem zapytania nie tylko to jak będzie kształtował się rynek zbytu, ale także czy znajdzie się odpowiednią ilość pracowników sezonowych.

Nowe formaty pakowania owoców i warzyw

W ostatnim czasie wzrasta świadomość producentów, co do skutków wykorzystywania jednorazowych opakowań wykonanych z plastiku i innych nienadających się do recyklingu tworzyw sztucznych. Konsumenci coraz częściej sięgają po produkty ekologiczne, zapakowane w biodegradowalne opakowania.
Linia sortująca do borówki

Linia sortująca do borówki a problemy producentów

Sezon zbiorów to najtrudniejszy okres dla producentów borówki amerykańskiej. Jest on krótki, ale bardzo intensywny. Owoce trzeba zebrać w odpowiednim momencie, przesortować i zapakować zgodnie z zamówieniem odbiorcy. W czasie gdy dostępność pracowników sezonowych staje się problemem, a nowych wyzwań dostarcza również coraz bardziej nieprzewidywana pogoda, wielu producentów decyduje się na automatyzację procesu przygotowania owoców.

Warsaw Pack 2019: Zmiany w trendach pakowania owoców i warzyw

Jeszcze do niedawna tacki z wieczkiem były najpowszechniejszym sposobem pakowania owoców miękkich w Polsce. Jednak ostatnio popularna na zachodzie metoda zgrzewu odgórnego (tzw. Topseal) jest coraz częściej wprowadzana przez polskie sieci handlowe. W największym stopniu dotyczy to pakowania pomidorów, borówki amerykańskiej oraz innych owoców miękkich.
Linia pakująca do borówki

Linia pakująca do borówki pozwala Berry Group pracować przez cały rok

Uprawa borówki amerykańskiej nie musi być branżą sezonową. Przekonała się o tym grupa producentów z Wielkopolski, która po zakupie maszyn do sortowania i pakowania owoców może pracować przez cały rok.
Karolina

Karolina skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h,
aby lepiej poznać Twoje potrzeby

Umów się na diagnozę
z naszym specjalistą

Nasze oddziały

Dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić najwyższej jakości wsparcie techniczne i posprzedażowe. Gwarantujemy, że nasi inżynierowie serwisu są zawsze blisko naszych klientów, gotowi zareagować w ciągu 24 godzin.

Nasi klienci mogą zawsze liczyć na wsparcie doradcze w zakresie operacji pozbiorczych. Wszyscy nasi pracownicy zawsze chętnie dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem wyniesionymi z dotychczasowych instalacji naszych systemów.

  • Bazy serwisowe
  • Siedziba firmy
  • Nasi klienci
  • Nasza sieć
Dofinansowanie Unia Europejska