Nowe formaty pakowania owoców i warzyw

Rynek świeżych produktów stale ewoluuje, a jedną z najważniejszych zmiennych są nowe formaty pakowania owoców i warzyw. Przyjrzyjmy się nieco bliżej aktualnym trendom w temacie opakowań.

 

Ograniczanie plastiku

Jeszcze trzy lata temu tacki z wieczkiem były najpowszechniejszym sposobem pakowania owoców miękkich w europejskim handlu detalicznym. Sytuacja w tym segmencie w ostatnim czasie bardzo się zmieniła. Coraz większe znaczenie mają tu możliwości recyklingu oraz kwestie logistyczne, dlatego sieci supermarketów są zainteresowane pakowaniem owoców w technologii zgrzewu odgórnego przy pomocy traysealerów.

Tacka i zgrzewana z nią folia topseal wykonane są z tego samego materiału, co pozwala na pełny recykling opakowań – mówi Maciej Chmielewski, z firmy Milbor PMC – dystrybutora urządzeń zgrzewających brytyjskiego producenta Packaging Automation.

Taki rodzaj pakowania ma wiele zalet: nie tylko pozwala na zaoszczędzenie na kosztach związanych z materiałem opakowaniowym i personelem, ale również uniemożliwia uszkodzenie owoców podczas transportu – dodaje Chmielewski.

formaty pakowania owoców i warzwt - top seal

W ostatnim czasie wzrasta świadomość producentów, co do skutków wykorzystywania jednorazowych opakowań wykonanych z plastiku i innych nienadających się do recyklingu tworzyw sztucznych. Konsumenci coraz częściej sięgają po produkty ekologiczne, zapakowane w biodegradowalne opakowania. Z drugiej strony przemysł spożywczy szuka rozwiązań i technologii mających na celu zwiększenie powierzchni marketingowej opakowań. Konsekwencją tego są zmiany w sposobie pakowania owoców, warzyw oraz innych produktów spożywczych.

 

Nowe formaty pakowania owoców: folia z nadrukiem

Członkostwo w Unii Europejskiej i eksport do jej krajów wiąże się z koniecznością umieszczania na produktach spożywczych etykiet. Dodatkowym atutem przy zgrzewie odgórnym jest możliwość nadrukowywania ich bezpośrednio na folii topseal, która z uwagi na swoją formę jest do tego idealnym rozwiązaniem.

Płaska powierzchnia naprężonej folii umożliwia umieszczenie na niej dodatkowo elementów marketingowych producenta – takich jak; logo, informacji o produkcie, czy innych przyciągających uwagę grafik tematycznych – tłumaczy Maciej Chmielewski z Milbor PMC. Traysealery obsługują wiele formatów pakowania, w zależności od potrzeb klienta. Standardowe tacki, opakowania typu shaker, wiadra, opakowania z dwoma lub trzema przegrodami i opakowania typu break-away to tylko kilka opcji. Klienci, chcąc się wyróżnić, wybierają niespotykane u innych kształty i wielkości – dodaje.

 

Półkilogramowe wiaderka popularne wśród producentów borówki

W minionym sezonie największą popularnością w pakowaniu borówek były wiaderka. Trend ten już w ubiegłym sezonie rozwijał się w Holandii i Niemczech.

Według Macieja Chmielewskiego – Wiaderka są bardzo dobrym rozwiązaniem głównie ze względu na swoją pojemność – można w nie zapakować pół kilograma owoców, przez co są atrakcyjne zarówno dla mniejszych producentów pakujących ręcznie, jak i tych dużych, wykorzystujących maszyny ważące. Poza tym są bardzo wygodne w transporcie oraz przenoszeniu.

Karolina

Karolina skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h,
aby lepiej poznać Twoje potrzeby

Umów się na konsultację
z naszym specjalistą

Dofinansowanie Unia Europejska